Ministrul MMAP a declarat că, în prima lună a mandatului, a solicitat, în scris, un audit public extern al Regiei Naţionale a Pădurilor Romsilva, făcut de un organism independent, al cărui profesionalism nu poate fi pus la îndoială, audit care, din păcate, nici astăzi nu i-a fost prezentat.
”În baza codului Silvic actual, nu vor mai exista directori puşi pe viaţă, cum sunt astăzi. Vor avea un contract de mandat, vor avea maxim două mandate, vor da examen la fiecare cinci ani, şi în baza unor indicatori foarte bine stabiliţi, ei îşi vor continua sau nu activitatea şi pot fi revocaţi oricând.
Reforma Regiei trebuie să fie profundă, reforma Regiei trebuie să ajungă până la celula de bază a regiei. Numărul angajaţilor trebuie corelat cu suprafaţa de pădure administrată. Nu mi se pare firesc că pentru aceeaşi suprafaţă de pădure să avem ocoale silvice care au angajaţi mai puţini şi alte ocoale silvice cu angajaţi mai mulţi”, a precizat Mircea Fechet, ministrul MMAP.
administratieinfo.ro2-meg
Ministerul Energiei a inițiat demersurile pentru reforma companiilor de stat din sectorul energetic
Sunt vizate economii totale de peste 1 miliard de lei, fără afectarea bunei funcționări a activității de producție și a planurilor de investiții în curs.
În acest sens, Sebastian Burduja, ministrul energiei, a transmis companiilor din portofoliul ministerului o adresă prin care li s-a solicitat acestora o analiză riguroasă a activității pe toate palierele funcționale și transmiterea, către Ministerul Energiei, a unui Plan de eficientizare a cheltuielilor, care să includă modalități de implementare a măsurilor de reformă și, totodată, măsuri concrete pentru creșterea veniturilor companiilor din portofoliul ministerului prin analiza activelor neproductive/nefuncționale și propunerea de soluții clare pentru valorificarea acestora și introducerea lor în circuitul economic.
Printre cele mai importante măsuri se numără: reducerea posturilor de conducere cu minim 30%, scăderea cheltuielilor totale cu salariile prin reduceri ale personalului administrativ cu minim 20%, reducerea cheltuielilor cu bunurile și serviciile cu minim 20%, reducerea cu cel puțin 50% a cheltuielilor de protocol și sponsorizări, precum și stoparea angajărilor, cu excepția cazurilor temeinic justificate.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.