Proiectul variantei ocolitoare de la Gura Humorului a trecut, în procesul de reavizare, și de Comisia Interministerială, după ce, în ultimele două săptămâni, a primit avizele necesare de la CNAIR și de la Ministerul Transporturilor. Avizul obținut, încheie etapa de reavizare în comisii, iar proiectul va ajunge din nou pe masa premierului, pentru emiterea Hotărârii de Guvern de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici.
Odată parcursă și această ultimă etapă, se poate lansa licitația pentru construcția variantei ocolitoare (5 luni pentru proiectare și 20 pentru execuție).
Reducerea costurilor de la 540 de milioane de euro (devizul din 2023) la 130 de milioane de euro (C+M), în prezent, prin realizarea proiectului în sistem half-profile, a fost singura soluție realistă care a permis deblocarea investiției.
În prima etapă, varianta ocolitoare va fi construită ca un drum național modern, cu câte o bandă și jumătate pe sens.
Etapa a doua, când vor fi identificate și disponibile fondurile necesare, va permite extinderea la profil de autostradă completă, fără blocarea circulației pe varianta care va fi construită în etapa I.
Important este că proiectul nu mai stă blocat până se găsește finanțare pentru toată investiția.
Este un proiect esențial nu doar pentru Suceava și pentru întreg turismul din Bucovina, ci și pentru miile de șoferi care tranzitează zilnic DN17, drumul care leagă Moldova de Transilvania și conectează aceste regiuni cu frontierele României spre Ucraina și Republica Moldova.
Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.