Despre testul antigen și prețul acestuia pe piață, într-o analiză a Consiliului Concurenței Recomandat

„Testul antigen este cel mai nou tip de testare și, în acest moment, este singurul test rapid care detectează virusul COVID-19”, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.

Prețul unui test rapid antigen SARS-CoV-2, pentru autotestare, comercializat online în România variază între 30 lei și 68 lei, situându-se la un nivel comparabil cu prețurile practicate în mai multe țări europene, arată o analiză a Consiliului Concurenței.

Persoanele fizice pot achiziționa online truse (kit-uri) care conțin 2, 5, 20 sau 25 de teste rapide.

Astfel, în funcție de platforma online de pe care este achiziționată, o trusă care conține 2 teste rapide poate costa între 80 lei și 136 lei, iar cea cu 5 teste între 158 lei și 209 lei, iar în ceea ce privește trusele cu câte 20 de teste rapide pentru detectarea COVID 19, prețurile acestora variază între 600 lei și 1.000 lei.

Testele rapide antigen SARS-CoV-2se comercializează la prețuri similare și în alte state europene, potrivit Consiliului Concurenței, astfel:

  • Germania un kit cu 20 de teste costă între 170 euro (827,9 lei) și 190 euro (925 lei),

  • Franța între 132 euro (642,8 lei) și 142 euro (691,54 lei),

  • Italia -224 euro (1090,8 lei), în Austria 115 euro (560 lei), 

  • Polonia costă 132 euro (642,8lei).

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă utilizarea testelor antigenice rapide, în particular, atunci când testele RT-PCR sunt temporar indisponibile. De asemenea, OMS recomandă, folosirea testelor rapide care îndeplinesc anumite cerințe, respectiv performanță, sensibilitate > 80% și specificitate > 97%.

 

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.

Cele mai citite

Error: No articles to display